Danny då ?

Jag brukar ju inte skriva så mycket om Danny men kan ju faktiskt göra det nu!

Danny är ingen shetlandsponny. Det är många som tror det men han är en Korsningsponny. Han är en maxad A-ponny och duktig på att både hoppa och rida dressyr. Jag har tävlat honom i både hoppning och dressyr. Men han är inte riktigt en tävlingsponny. Det högsta jag har hoppat med honom är 70. Danny är stallets minsta ponny och ALLA älskar honom och han ÄLSKAR alla! Danny är liiite knäpp ibland... När han inte har något att göra så brukar han äta på boxdörren eller slänga vattenhinken i väggen så att allt vatten flyger ut! Och jag skojar inte! Vi provred Danny i en skog och han hade gamla flätor i manen och hade lite problem med bakbenet. Han bodde ensam med en åsna?! Vi provred och han var bra så vi tog honom på en gång. Vi har haft honom snart i 2 år och han är en perfekt barnponny! Men just nu är han Halt. Det är så tråkigt .. Men vi hoppas att han blir bättre snart! Danny är lite som en hund faktiskt. Förut band vi fast honom med en longeringslina och så stog han där och åt gräs! Man kan också släppa honom lös så står han bara där !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0