Copiads historia del 3

Efter den klubbtävlingen så fortsatte jag att tävla lite smått. Jag mins en speciell hoppträning då jag hade haft coppe i två veckor kanske? Och det var en oxer som vi skulle hoppa som ridläraren höjde efter varje gång. Det högsta vi hoppade var 105 cm och coppe värkligen flög över hindret! Det kommer jag alltid att minnas! Någon av mina första lokala tävlingar var nog ponnyallsvenskan div 3 då vi första omgången åkte hem efter alla i laget hade ridit och då kom vi 5a ! I hela ponnyallsvenska div 3 så kom vi på plats 10 av 13 lag! Jag och coppe började hoppa högre och högre på träningarna. Under sommaren 2011 så åkte coppe på sommarbete till täby. Det var jättemysigt och vi tog en liten paus från hoppningen. När vi väl började igen var jag lite osäker men redan första träningen på hösten så satte tränaren upp en MUR som var 90 cm. Den muren kommer jag ihåg hemska saker ifrån.. haha det lät lite knäppt meb när jag hade ponnyn Trixi så skulle vi hoppa den men då bockade trixi framför den och jag ramlade av och bröt nyckelbenet. Jag hade ju ont i nyckelbenet när jag provred coppe ! Jag ville starta LB redan i våras men då var jag ju med i Div 3 så då fick man inte det. Min första LB var på roo gård den 24/9. Då fick jag ju 4 fel i grunden. Mitt mål med copiad är att år 1012 på hösten ska jag iallafall ha startat LA eller MSV med honom. Nu har vi ju precis tävlat klart ponnyallsvenskan div 2 och vi gick inte vidare till final. Men det gör inget! Jag tänker satsa på att tävli individuelt istället för i lag. Fast jag tackar såklart ja om skånsta vill anmäla sig till div 1 nästa år!







nu



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0