Tips

Här kommer några tips till dig som vill ha egen häst och till dig som har lite problem med hoppning.
(jag vet att jag inte är en expert men det här funkar för mig ! )


Egen häst

tips 1: Om du vill ha en egen häst så bevisa att du kan ta ansvar.
tips 2: Att ha någon hästvan förälder är en fördel
tips 3: Om du rider på ridskola så måste du vara rätt hästkunnig och måste nog ha ridit mer en 1 termin.
tips 4: Om du inte direkt kan få en egen häst så är en foder häst eller medryttar häst en bra början :)
tips 5: Att ha häst är ett väldigt stort ansvar, så man måste ha tid och helst inte hålla på med massa andra sporter , man måste också tänka efter noga innan man köper en häst så att man verkligen har tiden och att man verkligen vill :)

Hoppning
Jag har själv varit lite hopprädd förut. Jag är fortfarande lite osäker ibland.

tips 1: Tänk ALDRIG jag kan inte
tips 2: Rid alltid mot hindret som om hästen redan har stannat på det (om det är en häst som stannar ofta)
tips 3: Om du inte vill hoppa en viss höjd så gör inte det. Säg till din tränare .
tips 4: Försök hela tiden. Ge inte upp
tips 5: Om hästen stannar. Bli inte räddare. Tänk "ojsan ! vi försöker igen" .
tips 6: Om hästen har stannat på ett hinder så stå kvar rakt framför hindret och låt hästen titta på det lite. Rid inte förbi hindret. Lägg en liten volt och kom  igen.


Det var lite tips som jag använder!
hoppas att dom funkar!!

/Wilda :)


gammal bild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0